Patiënten tevredenheidsonderzoek
Van zorgverleners wordt verwacht dat de tevredenheid onder patiënten regelmatig wordt getoetst. Middels een tevredenheidsonderzoek kan waardevolle informatie worden vekregen over wat goed en wat minder goed gaat binnen de zorgverlening. Ook is het publiceren van de onderzoeksresultaten een vorm van transparantie naar patiënten toe.
Reviews zijn voor klanten belangrijk binnen elke branche. Maar wanneer het gaat om zorgverlening is het misschien wel nog belangrijker dan bij het kopen van een product op internet. Het is daarom ook niet vreemd dat veel mensen op internet kijken naar de reviewscore van een praktijk of zorgverlener. Je wil toch weten wat ervaringen van anderen zijn geweest.
Digitale mond-tot-mond reclame
Ervaringen van patiënten die je zijn voorgegaan en te vinden zijn op reviewsites, kun je zien als een vorm van mond-tot-mond reclame. De mening van een ander kan je helpen om een beeld te vormen van jouw verwachtingen. Een bezoek aan de tandarts is voor veel mensen al spannend genoeg, dus wanneer iemand anders je een aanbeveling doet, stelt je dat al wat meer gerust.
Tips voor het lezen van reviews
Reviews zijn belangrijk om een idee te krijgen van de praktijk waar je naartoe wil gaan. We geven je graag wat handige tips hoe je hier het optimale uit kan halen.
- Sommige praktijken roepen dat ze een heel hoge tevredenheidsscore hebben, maar de individuele beoordelingen zijn niet duidelijk of snel te vinden…zoek even door en beoordeel zelf of dat ook echt zo is;
- Natuurlijk is het lastig om iedereen tevreden te krijgen; staar je dus niet blind op een enkele negatieve ervaring wanneer er veel meer positieve tegenover staan;
- Wanneer een site maar vijf reviews heeft bijvoorbeeld, is het lastiger om een getrouw beeld te krijgen;
- Excellente bedrijven scoren gemiddeld boven een 9;
- Check (zeker wanneer er heel veel beoordelingen zijn) of ook de beoordelingen over de laatste maanden nog positief zijn.
We gaan voor 100% tevredenheid bij VieDenta Kliniek
VieDenta Kliniek scoort een prachtige 9,5 bij zo’n 200 reviews (per eind november 2024). En wanneer we kijken naar het laatste half jaar scoren we zelfs een 9,8 (!), dus we doen het ook nog eens steeds beter.
Qua aanbevelingen scoren we per eind november 97%. Dat is gebaseerd op het totale aantal reviews. Over het afgelopen half jaar scoren we maar liefst 100% en we doen er alles aan om dat vast te houden natuurlijk!
‘Ontzettend trots op het VieDenta team’
Robert Mihalovics, CEO van VieDenta Nederland, onderstreept het belang van patiëntenreviews. ‘Reviews geven het beste beeld van de kwaliteit van onze zorgverlening. We kunnen zelf wel roepen dat we de beste zijn, maar de mening van onze patiënten is veel belangrijker.’
‘De score die we als team neerzetten is fantastisch en het maakt me ontzettend trots om zo’n geweldig resultaat te zien. We besteden heel veel aandacht aan een zo positief mogelijke ervaring binnen VieDenta Kliniek. En om dan te zien dat dit gewaardeerd wordt met zo’n geweldige score, geeft heel veel voldoening.’ vertelt Robert.